Login

Σάββατο, 19 Μαΐου 2012

Υποχρεώσεις - Δικαιώματα των ασθενών που νοσηλεύονται κατ' οίκον

Οι ασθενείς που λαμβάνουν κατ 'οίκον υπηρεσίες καθώς και οι επαγγελματίες που παρέχουν τις υπηρεσίες αυτές έχουν ορισμένα βασικά δικαιώματα φέρουν όμως και συγκεκριμένες ευθύνες.
Ο ασθενής έχει τον έλεγχο στο σπίτι μιας πολύπλευρης υγειονομικής περίθαλψης. Μαζί, όμως, με τον έλεγχο αυτό προκύπτουν και ταυτόχρονες ευθύνες, οι οποίες θα πρέπει να πληρούνται ώστε ο ασθενής να απολαμβάνει το επιθυμητό επίπεδο παροχής υγειονομικής περίθαλψης.

Τα δικαιώματα του ασθενούς

Να αντιμετωπίζεται με αξιοπρέπεια και ενδιαφέρον, σεβασμό, και έγκαιρη προσοχή στις ανάγκες του.
Να αντιμετωπίζεται με σεβασμό η περιουσία του / της.
Να απολαμβάνει του εμπιστευτικό χαρακτήρα όλων των πληροφοριών που συνδέονται με την κατάσταση της υγειονομικής του περίθαλψης σύμφωνα με τους απαιτούμενους κανονισμούς.
Να είναι πλήρως ενημερωμένος για τη φροντίδα και τη θεραπεία που πρόκειται να του παρασχεθεί από τον Ιατρό και τους υπόλοιπους επαγγελματίες υγείας, για το πόσο θα κοστίσει, με ποιο τρόπο θα διευθετηθεί η οικονομική εκκρεμότητα και για το αν ο ασθενής είναι υπόχρεος έναντι οποιαδήποτε οικονομικής οφειλής.
Να συζητά τα οφέλη, τους κινδύνους και το κόστος κατάλληλων εναλλακτικών μεθόδων θεραπείας.
Να λαμβάνει καθοδήγηση από τον Ιατρό του/της όσον αφορά την προτεινόμενη μέθοδο θεραπείας που ακολουθείται.
Να πληροφορείται των διαφορετικών απόψεων που ενδεχομένως οι Ιατροί μπορεί να έχουν και να έχει το δικαίωμα να λαμβάνει ανεξάρτητες επαγγελματικές απόψεις.
Να έχει ελευθερία επιλογής στους επαγγελματίες παροχής υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης, να λαμβάνει φροντίδα από επαγγελματικά ικανό και καταρτισμένο προσωπικό, καθώς και να γνωρίζει τα ονόματα και τις αρμοδιότητες των ατόμων που παρέχουν την φροντίδα αυτή.
Να δέχεται ή να αρνείται τη θεραπεία ή τις μεθόδους υγειονομικής περίθαλψης που συνιστώνται από τον γιατρό, και να ενημερώνεται για τις συνέπειες των δράσεων αυτών.
Να συμμετέχει ενεργά στο σχεδιασμό ενός πλάνου φροντίδας, και να βοηθά στην αναπροσαρμογή του σύμφωνα με τις ανάγκες.
Να λαμβάνει εκπαίδευση για όλες τις πτυχές της αυτοφροντίδας.
Να βιώνει τη συνέχεια στις παρεχόμενες υπηρεσίες κατ’ οίκον φροντίδας.
Να ενημερώνεται από την εταιρεία κατ’οικον φροντίδας για ενδεχόμενο πρόωρο τερματισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών και να πληροφορείται για το που θα απευθυνθεί στη συνέχεια.
Να έχει την ελευθερία να κάνει ένα παράπονο ή να προτείνει αλλαγές στις υπηρεσίες, ή στην πολιτική της εταιρείας και να γνωρίζει τον τρόπο που θα το πράξει.
Να ασκεί τα δικαιώματά του ως ασθενής της Εταιρείας Κατ’ Οίκον Φροντίδας.
Να παραπονείται σχετικά με τη θεραπεία ή την περίθαλψη που παραλείπει να είναι ολοκληρωμένη, ή όσον αφορά την έλλειψη σεβασμού από οποιονδήποτε παρέχει τις υπηρεσίες αυτές.
Να ενημερώνεται εκ των προτέρων για τις μεθόδους φροντίδας που πρόκειται να εφαρμοστούν , καθώς και για τις αλλαγές που ενδεχόμενα προκύψουν.
Να απολαμβάνει του εμπιστευτικού χαρακτήρα του αρχείου κλινικών στοιχείων που τηρεί η Εταιρεία Κατ’ Οίκον Φροντίδας.
Να ενημερώνεται εκ των προτέρων σχετικά με την πληρωμή-τι θα πρέπει να επιστραφεί από το ασφαλιστικό του ταμείο ή από άλλες πηγές, και τι μπορεί να απαιτηθεί από τον ασθενή.
Οι υποχρεώσεις του ασθενούς

Να παραμένει υπό τη φροντίδα ενός γενικού ιατρού ή παθολόγου εκπαιδευμένοι στην κατ’οίκον νοσηλεία, ενώ λαμβάνει υπηρεσίες φροντίδας στο σπίτι.
Να ενημερώνεται η ομάδα κατ 'οίκον φροντίδας για τυχόν αλλαγές στα γιατρούς που εμπλέκονται στη φροντίδα του ασθενούς.
Να παρέχει στον γιατρό και στην εταιρεία ένα πλήρες και ακριβές ιατρικό ιστορικό.
Να παρέχει στον γιατρό και στην εταιρεία όλες τις ζητούμενες πληροφορίες για ασφαλιστικά και χρηματοοικονομικά ζητήματα.
Να υπογράφει τις απαιτούμενες συναινέσεις και οικονομικούς διακανονισμούς ανάλογα με το είδος ασφάλισης.
Να προσφέρει ένα ασφαλές περιβάλλον κατοικίας στο οποίο παρέχεται η υγειονομική περίθαλψη και να επιτρέπει όλες τις αναγκαίες αλλαγές στο περιβάλλον αυτό.
Να συνεργάζεται με τον γιατρούς και το προσωπικό της υπηρεσίας καθώς και τους υπόλοιπους που συμμετέχουν στη κατ’ οίκον φροντίδα του όπως ορίζει η προσυμφωνημένη θεραπεία.
Να αποδέχεται την ευθύνη για την άρνηση της θεραπείας.
Να αντιμετωπίζει τον γιατρό και τους υπόλοιπους επαγγελματίες υγείας με σεβασμό και ενδιαφέρον.
Να ενημερώνει το γιατρό ή τον υπεύθυνο της εταιρείας για οποιαδήποτε δυσαρέσκεια ή ανησυχία σχετικά με την παρεχόμενη περίθαλψη.
Να ενημερώνει το θεράποντα ιατρό ή την εταιρεία για τα ιατρικά ραντεβού, τις νοσηλείες, τις ενδεχόμενες αλλαγές στην κατοικία διαμονής και για οποιοδήποτε λόγο για τον οποίο ο ασθενής δεν θα είναι σπίτι για την προγραμματισμένη ιατρική επίσκεψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου